Μετρητής επισκεψιμότητας

25 Μαρ 2013

κινητοποιήσεις - film μαθητών από Βαρβάκειο -επισημάνσεις

1) Διαμαρτυρία στη ΒΟΥΛΗ

Διασχολικό των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων

14 Προτύπων Πειραματικών Σχολείων


2ο  Π. Π. Γ. ΑΘΗΝΑΣ                                                       1ο Π. Π. Γ. ΘΕΣ/ΚΗΣ

Π. Π. Γ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                                                     Π. Π. Γ. ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Π. Π. Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ                     Π. Π. Γ.  ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ

Π. Π. Γ. ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ                                                     Π.Π.Σ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ενιαίο)

Π. Π. Γ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ                                         Π. Π. Σ.  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (ενιαίο)

2ο Π. Π. Γ. ΘΕΣ/ΚΗΣ                                                       ΜΕΙΚΤΟ Π. Π. Γ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

1ο  Π. Π. Γ. ΑΘΗΝΑΣ                                                       Π.Π.Γ. ΠΑΤΡΩΝ


ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ



ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ κατά της απόφασης της ΔΕΠΠΣ και του Υπουργείου Παιδείας για εξετάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία θα πραγματοποιήσουν γονείς και μαθητές την Τετάρτη 27/3/2013 το μεσημέρι στις 14.00 στη Βουλή.

Μετά το τέλος των μαθημάτων γονείς και μαθητές των ΠΠΣ της Αθήνας θα συναντηθούν στο Σύνταγμα για να φωνάξουν κατά των εξετάσεων και να εκφραστεί η γενική αντίθεση όλων για την αναγκαιότητα και την αποτελεσματικότητα του θεσμού των εισαγωγικών εξετάσεων στα Γυμνάσια και στα Λύκεια  προκειμένου να αναβαθμιστεί ο τρόπος λειτουργίας και η παροχή εκπαίδευσης από τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Και μάλιστα όταν η επιβολή των εξετάσεων αυτών γίνεται με βίαιο και αιφνιδιαστικό τρόπο στα μέσα της σχολικής χρονιάς, βρίσκει απροετοίμαστους και αναστατώνει τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Π.Π.Γυμνάσια και Δημοτικά.

Με δυναμικό τρόπο οι γονείς και μαθητές διεκδικούν το αυτονόητο. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση και ίσες ευκαιρίες στη γνώση.


2) ένα σχετικό film με την υπογραφή των μαθητών της Βαρβακείου
Οταν τα παιδιά διεκδικούν με φαντασία
Με ένα βίντεο αποφάσισαν οι μαθητές που φοιτούν στο Βαρβάκειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους για την απόφαση να γίνεται η εισαγωγή των μαθητών από τη Γ’ γυμνασίου στο λύκειο και από την Στ' δημοτικού στο γυμνάσιο σε όλα τα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια πλέον με εξετάσεις που δεν θα βασίζονται σε καμία ύλη (τεστ δεξιοτήτων).

Οι μαθητές υποστηρίζουν ότι η μορφή αυτών των εξετάσεων δεν τους έχει γνωστοποιηθεί ακόμα, ενώ σε ένα μήνα ουσιαστικά τελειώνουν τα μαθήματα (μετά τις διακοπές του Πάσχα ξεκινά η περίοδος των ενδοσχολικών εξετάσεων).

«Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν μπήκαμε σε αυτά τα σχολεία, δεν γνωρίζαμε τίποτα απολύτως για αυτές τις εξετάσεις. Έτσι, ως διαμαρτυρία φτιάξαμε αυτό το βιντεάκι, για να γνωστοποιήσουμε σε όλους την αδικία που μας γίνεται και για να ακουστεί η φωνή μας»
 



3) Κείμενο διαμαρτυρίας-επισημάνσεις
 
Επίκαιρες επισημάνσεις για τις εξετάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία



  1. Το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται ότι θα διενεργήσει τέτοιου τύπου εξετάσεις/διαγωνισμό για την εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, ώστε να μην απαιτείται από τους μαθητές απομνημόνευση. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι τα θέματα κρίσεως που υπονοούνται δεν απαιτούν επιπλέον διάβασμα, προσπάθεια και ανταγωνισμό από πολύ μικρή ηλικία. Θα είναι, λοιπόν, εξετάσεις ώστε να διασφαλιστούν κάποια minima για  όσους εισάγονται στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, ή θα είναι εξετάσεις/διαγωνισμός επιλέκτων, όπως συνέβαινε στα παλιά Πρότυπα Σχολεία; Αν είναι έτσι, ας το δηλώσουν με σαφήνεια και ας ξεκαθαρίσουν τη στόχευση έγκαιρα, όχι ένα μήνα πριν τις εξετάσεις.

  1. Γιατί καθηγητές των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων ήδη παρουσιάζουν υποδείγματα θεμάτων αυτών των εξετάσεων; Μέχρι στιγμής, ούτε υπηρεσιακά, ούτε για το ευρύ κοινό έχει ανακοινωθεί επίσημα κάτι. Υπάρχει, λοιπόν, κρυφή ενημέρωση ή οι καθηγητές αυτοσχεδιάζουν;

  1. Είναι δυνατό να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων/διαγωνισμού από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όταν την ευθύνη διεξαγωγής τους/του θα έχει μια σχολική μονάδα;
  1. Είναι ακόμα δυνατό οι εξετάσεις/διαγωνισμός για την εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία να διεξαχθούν/εί επί ίσοις όροις για όλους τους εξεταζόμενους μαθητές, όταν δεν είναι σίγουρο ότι θα αφορούν/ά την ίδια διδαχθείσα ύλη και  τον ίδιο τρόπο διδασκαλίας σε κάθε σχολείο, -όπως π.χ. επιχειρείται να διασφαλιστεί στις πανελλήνιες εξετάσεις, με τη σχετική εποπτεία και συντονισμό από το Υπουργείο;
  1. Το ζητούμενο για τη σχολική εκπαίδευση στην εποχή μας είναι η αναπαλαίωση των προτύπων του 1936 στην Ελλάδα, 80 σχεδόν χρόνια μετά; Οι εξετάσεις/διαγωνισμός εκεί οδηγούν. Τα περί πειραματικών και καινοτομιών είναι μαϊντανός για αφελείς. Αυτό δείχνουν και τα 2 σχεδόν χρόνια λειτουργίας των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.  Από το 1936 μέχρι τώρα,  όμως, έχουν αλλάξει πολλά στην Ελλάδα και στον κόσμο, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην κοινωνία.
  1. Έχουν αντιληφθεί  οι ιθύνοντες την “άνθιση” ειδικών φροντιστηριακών και ιδιαιτέρων  μαθημάτων για την είσοδο των μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία;
  1. Τα περί πειραματισμών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, οι οποίοι στη συνέχεια θα “μεταλαμπαδευτούν” στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας, έχοντας φιλτράρει με εξετάσεις/διαγωνισμό την είσοδο των μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, προκαλούν το γέλωτα ακόμα και σε ένα πρωτάρη στη στατιστική ή στα παιδαγωγικά.
  1. Ας σημειωθεί ότι στην επταμελή Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) συμμετέχουν 2 δικηγόροι, απόφοιτοι Προτύπων Σχολείων,  οι οποίοι δεν έχουν καμιά επαγγελματική σχέση  με την σχολική εκπαίδευση. Επίσης, στα πενταμελή Εποπτικά Επιστημονικά Συμβούλια (ΕΠΕΣ) των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, τα οποία επηρεάζουν τη σχετική διαδικασία, συμμετέχουν κάποιοι πανεπιστημιακοί που ή έχουν  μικρή συμμετοχή στα τεκταινόμενα στο συγκεκριμένο τύπο σχολείου ή δεν έχουν καμία επαγγελματική σχέση με τη σχολική εκπαίδευση.
  1. Οι διάφοροι δημοσιογράφοι του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ μεγάλων συγκροτημάτων (“Βήμα”, “Καθημερινή”) δεν βλέπουν τις αντιδράσεις των γονέων για τα τεκταινόμενα στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία;  Μήπως ΄΄Η;H ανταλλάσουν τη διαμόρφωση θετικού κλίματος για τις εξετάσεις/διαγωνισμό με την παροχή της πρωτιάς ειδήσεων από το Υπουργείο Παιδείας προς αυτούς; Οι απλουστευτικές και ποδοσφαιρικού τύπου λογικές του άσπρου- μαύρου, τα καλά πρότυπα που θα δημιουργηθούν ξαφνικά με τις εξετάσεις, μόνο γέλωτα προκαλούν, όταν κάποιος αναλογιστεί τη σύνθετη φύση της εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου