Μετρητής επισκεψιμότητας

3 Φεβ 2013

..και στη ΒΟΥΛΗ το θέμα των εξετάσεων

Επερώτηση 1η:


Ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Δ. Στρατούλη για τους μαθητές Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων

Posted on:  01/Φεβ/2013



Προς τον κ. Υπουργό

-Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Ο νόμος 3966/11 επέβαλλε για πρώτη φορά εξετάσεις προκειμένου οι μαθητές μιας πρότυπης σχολικής μονάδας να μεταβούν από το Γυμνάσιο στο αντίστοιχο Λύκειο του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου.
Ανεξαρτήτως της ορθότητας ή όχι αυτού του μέτρου, η επιμονή του νομοθέτη να ισχύσει αδιακρίτως και για όσους μαθητές/τριες φοιτούσαν, ήδη, πριν την ψήφιση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια, μόνο ως άδικη και μεροληπτική μπορεί να χαρακτηριστεί.
Πολύ περισσότερο που τέτοιες ρυθμίσεις δεν ισχύουν και σωστά για μαθητές/τριες των Προτύπων Πειραματικών Νηπιαγωγείων, αλλά και για αυτούς των Δημοτικών προβλέφθηκε δυνατότητα γνωμοδότησης για αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα αντίστοιχα Γυμνάσια.
Επειδή η αίτηση στις κληρώσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια στηριζόταν στη βάσιμη πεποίθηση σταθερούσχολικού περιβάλλοντος, αποφυγής ανατροπών, δυσάρεστων απορρίψεων και διαχωρισμών ιδιαίτερα κατά την εφηβική ηλικία αλλά και διατήρησης σταθερού οικογενειακού σχεδιασμού, μαζί με συνεκτικούς δεσμούς και σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές
Επειδή η αναβολή που δόθηκε πέρυσι για τους μαθητές της τότε Γ΄ Γυμνασίου δημιουργεί κλίμα άνισης μεταχείρισης για τους φετινούς τελειόφοιτους των Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σκοπεύει να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε, τουλάχιστον, να ισχύσουν τέτοιες μεταβατικές περίοδοι προκειμένου να αποφευχθούν οι εξετάσεις προς το Λύκειο για τους μαθητές Γυμνασίου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, οι οποίοι φοιτούσαν ήδη στο Γυμνάσιο μέχρι την ψήφιση του 3966/11;
Ο ερωτών βουλευτής

Στρατούλης Δημήτριος



Επερώτηση 2η:

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

 για τα προβλήματα Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων

Με βάση το νόμο 3966/11, τα Πρότυπα .Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.) εξασφαλίζουν μεταξύ άλλων των καινοτόμων διδακτικών και δημιουργικών δράσεων , την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Γενικότερα έχει θέση τυχαίο δείγμα μαθητών που επιλέγεται με συγκεκριμένη διαδικασία και σίγουρα δεν αναφέρεται ως μοναδικός σκοπός των σχολείων αυτών ότι είναι η αριστεία μόνο των μαθητών. Ο ίδιος νόμος αναιρεί τον εαυτό του και απαιτεί τη διαδικασία εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Οι εξετάσεις αυτές προβλέπεται
να γίνονται σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πνεύμα για την εισαγωγή στο Λύκειο αλλά και κατά σειρά προτεραιότητας μόνο των επιτυχόντων αρίστων μαθητών.
Στην πράξη τα προγράμματα σπουδών η εισαγωγή μαθητών με αυξημένες ικανότητες κατά προτεραιότητα, και η υιοθέτηση σε κάποιες τάξεις της ψηφιακής τάξης , μιας σειράς δηλαδή εφαρμογών όπως το ipad λειτουργούν αντιθετικά με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης. Πέραν όμως του προγράμματος σπουδών και διδασκαλίας, προβλήματα παρουσιάζονται στην οργανωτική και διοικητική στήριξη των σχολείων αυτών αλλά και στον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Μόλις στις 22-01-2013 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση θέσεων διευθυντών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.).

Η δε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα ΠΠΣ είναι λείαν επιεικώς απαράδεκτη, αφού η διαδικασία αυτή ξεκινά με την παράδοση ατομικού φακέλου στην επιστημονική επιτροπή των σχολείων στην οποία συμμετέχουν και δύοεκπρόσωποι των εκπαιδευτικών. Ανθρωποφαγία, εκδούλευση και υποταγή , αυτή είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα ΠΠΣ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός :

  1. Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε όσον αφορά την κατάργηση των εξετάσεων για τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και αν προτίθεστε να βάλετε φρένο στην αλόγιστη χρήση των ipad στη εκπαιδευτική διαδικασία;
  2. Προτίθεται το Υπουργείο σας να ελέγξει ξανά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ και να συζητήσει με τους εμπλεκόμενους για τα προβλήματα που δημιουργούνται;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου